Soul de Marin: Jackin´ in Nederland

Liefhebbers heeft vrijdag de 22e een zeer fijne, getalenteerde producer en dj te gast:

Marijn de Lange, zoals hij ´officieel´ heet heeft een sound die je weinig hoort in Nederland, spijtig genoeg. Gezien wij (Thijs, Thomas, Benjamin & Tijmen) een enorme fan zijn van zijn sound, besloten wij het gewoon te vragen: Wil jij op Liefhebbers draaien? Zoals reeds bekend is, hij komt! Van horen zeggen: Hoe hij van 5 platentassen 1 gaat maken, weet hij nog niet..maar 1 ding is zeker: Hij heeft er zin in!!

Om hem kort te introduceren hebben wij wat vragen op hem afgevuurd, iets wat in de taal ook wel wordt aangeduid als een interview. Resultaat, hieronder:

Hoe ben je terecht gekomen bij die Chicago/Jackin'-achtige sound van je? Het leeft hier in Nederland namelijk nog niet heel erg..

Ik ben in 1995 begonnen met het draaien van hiphop en ben altijd naar hiphop blijven luisteren. De vibe en het gevoel in de vooral old school hiphop spreken mij erg aan. Ik leerde het label Nervous kennen, waardoor mijn interesse in house muziek naar een hoog niveau ging. Vanaf dat moment kocht in voornamelijk USA House: Chicago / Detroit / New York House. We hebben een 2-step en speedgarage tijdperk gehad waar ik volop in mee ging. Na dit tijdperk ben ik nooit echt meer een genre/stijl tegengekomen wat me boeide, dus ben terug gegaan naar mijn roots. Hiphop, Jazz, funky house en daar een combinatie van: Jackin House. FIRST THERE WAS JACK THEN THERE WAS HOUSE.

Met wie zou je ooit nog in de line up willen staan?
Ik zou ooit met Chuck Love, Mark Farina en Derrick Carter* in de line-up willen staan. Fantastische producers en dj's.

We hoorden over je USA tour.. allereerst gefeliciteerd, maar hoe kan het dat je hier nog niet zo heel erg bekend bent?
De focus ligt bij mij niet op Nederland. Ik richt me op UK, USA en tegenwoordig ook op Japan (waar de jackin scene ook zij hoogtijd beleeft). Ik breng voornamelijk tracks uit op amerikaanse en engelse labels en heb ook een erg groot netwerk ik deze landen. Dat is een kwestie van jarenlange investering en regelmatig draaien in het buitenland.
Waar moeten wij mee rekening houden tijdens een set van jou?
Quality house, dikke basslines, vrolijk gevoel, funky beats en af en toe een dwaze actie. Zo draaide ik een keer midden in een break een track van Incognito, om het Soul gehalte wat omhoog te brengen. Dat doe ik alleen maar wanneer ik merk dat het kan.
Beschrijf je carriere in vogelvlucht, hoe ben je gekomen waar je nu bent?
1995 : Start
1996 : Eerste grote feest in Nightown Rotterdam

1998 : Club Tropicana, Masstheather, Roxy, Beach Pop Festival

1999 : Winnaar Dj contest SL1999, Buitenlandse gigs in UK, Belgie en Frankrijk

2000 : Buitenlandse gigs in Rusland, Spanje, Turkije. Gigs in Maastheater, Escape

2001 - 2004 : Veel optredens binnen en buitenland, Eigen feesten organiseren

2004 - 2006 : Break!! Ben er even tussenuit geweest. Ik ben daarna verder gegaan onder een nieuwe naam.

2007 : Gedraaid met Fatboy Slim, Marshall Jefferson.

2008 : Nr 1 op Traxsource en verschillende top 10 noteringen optraxsource maar ook op forums en in dj charts. Gedraaid met Joey Youngman, Dennis Ferrer.

2009 : Getekend bij ag agency te Utrecht. Remixes gemaakt voor Andy Ward en Rithma. Vaak in top 100 gestaan. Eigen label: Sniff your Ears Recordings opgestart. Gedraait met Silicone Soul, Kidd Massive en Xpress2.

2010 : Eigen podcast, boekingen in binnen en buitenland. Releases op Sampled, Lingo, Guesthouse, Reelgroove.

Hoe groot is jou passie voor de muziek?

Staat met mijn vrouw en dochtertje op plek 1. Ik ken geen leven zonder muziek evenals een leven zonder mijn gezin.

Je eerstvolgend geplande release?

Sampled Recordings: Soul de Marin - Cool it Down EP. Een 3 tracker op het gerespecteerd label: Sampled van Chuck Daniels (Detroit)

( even een comment: deze EP is echt top! Check hem via zijn 'Hyves')


Wat vindt jij van alle ontwikkelingen in de muziekwereld. Al het digitale draaien et al. Jij draait oa gewoon nog met vinyl..

Ik mis de vinyl heel erg. Overal waar je komt staat de pioneer. Ik ben er tuurlijk in meegegaan, maar kostte me wel veel moeite. Erg veel moeite. Ik draai als het kan nog met vinyl. Moet die plaatjes aan kunnen raken.... Digitaal is wel een stuk makkelijker voor op reis :)

Favoriete plaat +dj/producer?

Pfff........ heb er zoveel. Derrick Carter is een van mijn favorieten. Favoriete plaat??? Jeetje.... ik vind Soul Purpose - Homage heel goed, maar als ik terug kijk naar beste track ever?............ hummmmmmz........ Ik vind Kenlou helemaal top..... ik denk daar een plaatje van...


*Tip van ons: Check zijn Essential Mix uit 1996, classic!!!

Mocht je meer info willen met betreking tot Soul de Marin raden wij je aan om op de volgende sites even te gluren:
http://www.souldemarin.com/
http://www.souldemarin.hyves.nl/

Soul de Marin


IK BEN ER!!:
http://partyflock.nl/party/170766:Liefhebbers.html

http://harolddehaan.hyves.nl/events/5055013/LIEFHEBBERS_CURTIS

TOT LIEFHEBBERS!

De Ambitiebeesten